29 Ağustos 2016 Pazartesi

Protein Tozu Kilo Aldırır Mı?

Arkadaşlar, protein tozunun kilo aldırıp aldırmayacağı sorusu özellikle kilolu olup da protein tozu kullanmak isteyenler tarafından çokça sorulur. Şimdi bu konuyu size bilimsel ve mantıksal çerçevede açıklayacağım. Lütfen dikkatli ve yavaşca okuyunuz, merak ettiğiniz bütün cevapları açıklamaya çalıştım.

Protein Tozu Kilo Aldırır Mı?

Öncelikle şu soruyu soralım Protein tozu ne için kullanılır?” Protein tozu kas inşa etmek için kullanılır. Kasın ana maddesi protein olduğu için, düzenli beslenmeye ek olarak da protein tozu taviyesi alarak da kas inşasını maksimuma çıkartmaya çalışırız. Buraya kadar her şey tamam. Demin ne dedik “Kas inşa etmek” yani kas kazanmak. Kas kazanmak özet olarak bir kilo artışına sebep olur değil mi sonuçta vücudumuz kas üretiyor ve bunun bir ağırlığı var, fakat bu ağırlık öyle yağlanırken olduğu gibi 5 kilo 10 kilo arta arta gitmiyor. İyi beslenerek ve besin destekleriyle ağır yapan bir sporcunun en iyi ihtimalle kazanacağı kas ayda 1 kiloyu bile zor bulur(ayda 1 kg kas kazanabilen öpsün başına koysun) Yani kas çok değerli bir ağırlıktır, kazanması çok zordur. O nedenle kasın aldırdığı kilo, kesinlikle yağlanırken aldığımız kiloyla bir tutulmamalıdır. Protein tozunun aldıracağı kilo, yağ değil kas olur. Zira protein tozları 0’a yakın yağ ve şeker içerirken çok yüksek oranda protein içerirler. Yani sporla birlikte kullanılan protein tozunun sizi yağlandırması gibi bir durum söz konusu olamaz. Aksine fitleşmeniz için oldukça verimli olur.

Protein Tozuyla Kilo Verilebilir Mi?

Şimdi olaya bir de buradan bakalım. Protein tozu kas kazanmaya yardımcı olduğu için vücuttaki kas oranını arttırır ve kas kilosunu da arttırır. Buraya kadar demin anladık. Peki kilo vermek incelmek isteyen birisi protein tozu kullanabilir mi diye merak ediyorsanız onu da şu şekilde açıklayalım; Protein, vücutta zor işlenen bir maddedir, yani vücut proteini sentezlerken karbonhidratlara ve yağlara göre daha fazla uğraşır, bu uğraşma da artan metabolizma hızı demek. Yani proteinler vücutta işlenirken metabolizmamız hızlanır ve vücudumuz daha fazla kalori yakar. Burdan +1 yağ yakımına etkisini koyduk cebe devam ediyoruz. Vücut kas kazandıkça, kas kütlesini arttırdıkça büyüme hormonu(GH) üretimi artar, GH’ın artması demek de daha fazla kas üretimi derken, aynı zamanda daha fazla da yağ yakmak demektir, bir +’da burdan geldi etti +2. Şimdi bir +1 daha anlatıyorum sıkı durun, vücutta toplam kas oranımız önceye göre artınca ne olacak? Vücudun daha fazla kas dokusu olduğu için gün içinde harcadığı kalori miktarı artacak, yani spor yapmıyorken ve kas oranınız düşükken vücudunuz gün içinde 2000 kalori yakıyorsa, kas oranınızı arttırdıktan sonra daha fazla kas dokusu vücudunuzda aktif olduğunu için 2000 yerine 2250 kalori yakacaksınız mesela. Oturduğunuz yerden önceki halinize göre günlük 250 kalori fazla yakmak kulağa hoş geliyor değil mi? 250 kaloriyi 30 günle çarpın etti size 7500 kalori, ayda fazladan 7500 kalori yakmak demek ortalama 1 kg yağ kütlesi eritmek demektir, şaşırdınız kabul edin. Bir de sporda yaktığınız kalorileri hesap edin…. Özetle siz protein ağırlıklı beslenerek spor yaparken, hem kas kazanıp sıkılaşıp sertleşeceksiniz, hem de bunun sonunu metabolizmanız hızlanacak ve yağ yakımı da artarak yağlar daha çabuk eriyecektir. Bir taşla birden fazla kuş vurmak işte buna denir.
Özetle, protein içeren besinlerden, protein tozundan, kastan, kaslanmaktan korkmayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder