6 Eylül 2016 Salı

Yan Bölgeler Nasıl Erir? | Yan Yağları Eritme Hareketleri

Karnınızı çevreleyen yan bölgelerde bulunan yağları eritmek çok kolay değildir. Mutlaka sıkı bir egzersiz programı uygulamalı ve yediklerinizi kontrol altına almalısınız. Nasıl ki yan bölgeler yağ toplama işini bir anda yapamıyorsa yağları eritme işini de bir anda yapamazsınız. Mutlaka yağsız yiyecek tüketmeli, bol su içmeli ve yan bölgelerdeki yağları eritecek türden hareketler yapmalısınız. Pek çok çeşidi bulunan yan bölgeler için olan hareketlerin çoğunu ev ortamında yapabilirsiniz. Ya da yan bölgelerinizde yağ yok ama kaslarınızın belirgin olmasını istiyor veya bu bölgelerin kaslı oluşu sizi daha güzel gösteriyorsa çözüm yine aynı. Çünkü yan karın kasları kolay kolay oluşmaz ama iyi bakılması egzersizlerin de düzenli yapılması sonucu kolay kolay da formunu kaybetmez. Güzel olan hiçbir şey kolay olmayacağı için inançla yapacağınız zor olan egzersizler ile siz bile aynada kendinize hayran olabilirsiniz. Yediklerinize zaten dikkat ediyor olsanız bile.. yanlarda bulunan kaslar kendiliğinden asla şekil almaz ya da kendini belli etmez. Egzersizler bu durumda şart. Aşağıda nasıl yapılacağını en ince ayrıntısı ile anlattığımız yan kaslarınızı çalıştıracak ve zamanla kaslarınızın kendini belli etmesini sağlayacak olan egzersizlerin yanlarında belirtilen süre ile yapılmasına özen göstermelisiniz.

www.besinmarket.com 'den

Yan Bölgeleri Eritme Tenikleri ve Hareketleri


Yan Bölge Eritme Hareketleri

  • Spine Twist: Sırtınız yere dik açıyla gelecek şekilde oturup ayaklarınızı uzatın ve kollarınızı da yere paralel olacak şekilde açın. Bu şekilde yapacağınız egzersiz ile yan yağlarınızı yakabilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken nokta nefes egzersizlerini doğru kullanarak bu hareketi tamamlamak. Derin bir nefes alın sağ kol yönünde dönerken nefes verin. Ardından ilk pozisyonunuzu alıp bu defa da nefes alıp sol kol yönüne dönün. Hareketi 5 dakika boyunca setler arası 20 tekrar yaparak uygulayın.
  • Hip Crossover: Bu ezgersiz için yere uzanmanız gerekmekte. Eğer mümkünse uzanabileceğiniz bir spor matı edinebilirsiniz. Bu sayede sırtınızı ve omurganızı koruyabilirsiniz. Egzersiz için alınacak olan ilk pozisyon yere sırt üstü uzanın ve diz kapaklarınızı yere 45 derece açıyla katlayın. Kollarınızı sağa ve sola açın. Nefes egzersizlerini de kullanarak bacaklarınızı gövdenizin şeklini bozmadan önce sağa ve sonra da sola seri bir şekilde hareket ettirin. Hareketi 7 dakika boyunca setler arası 20 tekrar yaparak uygulayın.

  • Side Plank: Bu pozisyon sizi yorsa da yan bölgeler için en etkili egzersizlerden birisidir. Öncelikle kolunuzun üzerinde pozisyon almalısınız. Bunun için vücudunuzu yana çevirip elinizden dirseğinize kadar olan kısım yerde dirseğinizden omuz hizanıza kadar da yukarı da olacak şekilde pozisyon alın. Yan bölgeler için yapacağınız bu etkili hareketin ilk adımı kalçanızı yerden kaldırıp vücudunuzu dümdüz yapacak şekilde pozisyon alın ve iki saniye durduktan sonra kalçanızı yere indirin. Kol kaslarınızı da çalıştıracak olan bu egzersizi gün içinde iki defa da yapabilirsiniz. Hareketi kendinizi zorlayarak yapabildiğiniz kadar yapmaya yani sabit durabildiğiniz saniye sayısını sürekli artırmaya çabalayın.
  • Gym Stick Twist: Bu egzersiz düzenli uygulandığında hayranlık uyandıracak derecede bel kısmını incelttiği için pek çok bayanın ilgi odağıdır. Bu egzersizi uygulayabilmek için ince bir çubuk tarzında bir spor aletine sahip olunmalı gerçi çok da şart değil, bunu tedarik edemeyenler için uzun bir oklavadan da yardım alınabilir. Pozisyon için bir sandalye veya tabureye ihtiyacınız olacak. Dik bir şekilde oturun ve bel çukurunuzu belirginleştirin. Çubuğu enseniz ve kollarınız arasına alın. Bu yan bölgeleri incelten hareketi ayrıca önce doğru eğilerek yapmanız halinde arka bel kısmını da inceltip yağ yakımını sağlayabilirsiniz. Hareketi 5 dakika boyunca sürekli olarak durmadan uygulayın.
  • Dumbbell Side Bend: Bu egzersiz aynı anda iki yana yapılıp yan bölgeleri erittiği için iki adet dumbell sahibi olmalısınız. Ayaklar omuz hizasında açık olan bu egzersizde ayakta durarak hareketi uygulamalısınız. Yan bölgeleri eriten bu harekette her elinize birer tane dumbell alın ve bacaklarınızı omuz hizasında açarak vücudunuz öne ve arkaya gelmeyecek şekilde önce sağa devamında ise sola olabildiğince esneyin. Hareketi 5 dakika boyunca sürekli olarak durmadan uygulayın.
  • Overhead Side Bend: Ayakta kalarak yapacağınız bu hareket ise; ellerinizi başınızın üzerinde avuç içlerinizi birleştirerek bacaklarınızı omuz hizasında açarak nefes egzersizleri ile birlikte önce sağa sonra da sola gidebileceğiniz son noktaya değin esneyin. Bu sırada vücudunuzun şeklini koruyun. Hareketi 5 dakika boyunca setler arası 20 tekrar yaparak uygulayın.


    hardlinehardlineprotein tozuprotein tozuamino asit, amino asitbcaabcaa,glutaminglutaminl-karnitinl-karnitinarjininarjininclaclawhey proteinwhey proteinizole proteinizole protein

Protein Bar Nedir? Faydaları ve Etkileri Nelerdir?

İstediğimiz sağlıklı ve estetik görünümlü bir vücuda sahip olmak için öncelikle sağlıklı bir beslenmemiz olması gerekmektedir. Bunun için temel olarak protein ihtiyacının karşılanması gerekmektedir. Fakat öyle ki her daim protein içeren besinleri edinmek kolay olmuyor. Bu yüzden alternatif pratik bir çözüm olarak protein bar ihtiyacımızı karşılayacaktır. Proteinler et, süt ve süt ürünlerinden edinilebildiği gibi birçok baklagillerden ve tahıllardan da edinilebiliyor. Kas oluşumunda en önemli rolü oynayan proteinler düzenli alınmadığında kas gelişimi beklemek mantıksız bir davranış olacaktır. Bu yüzden asla protein alımının aksatılmaması gerekmektedir.

Protein Bar Nedir?

Protein bar 20 ila 30 gram arasında değişkenlik gösteren içerisinde yüksek protein içeren, kişiye oldukça enerji veren yiyeceklerdir. Tat ve görüntü bakımından çikolata gibi ürünlere benzetilirler. Bu noktaya dikkat çekelim; tadının güzel olması.. tercih sebebinde en önemli faktördür. Çoğu ürünün bir çikolatanın verdiği tattan farkı yoktur. Hatta bazıları kişinin damak zevkine göre daha güzel bile gelebilir. Kalori miktarı ürüne göre değişmektedir. İhtiyacınızın hesabını yapıp kullanmalısınız. Aksi takdirde gereğinden az ya da gereğinden fazla kalori almanız size yarar değil zarar getirecektir. Protein bar mantığını özetleyecek olursak; bir haşlanmış yumurtanın 6 gram protein ve 60 kalori içerdiğini ele alır isek, sporcu kişisi bu değerleri ve daha fazla enerji ihtiyacını bir adet protein bardan karşılayabilir. Bu oldukça cazip bir alternatiftir ve böyle olmasından ötürü oldukça fazla kullanılmaktadır.
Protein bar çoğu zaman vücut geliştirme sporuna yeni başlamış olan kişilerin “hem tat alayım, hem de gelişimimde yararı olsun” mantığı ile tercih ettiği ürünlerdir. Başlarda oldukça teşvik edici ve yardımcı bir rol oynarlar. Ayrıca trekking ve dağcılık gibi evden uzun süre ayrı kalınan sporlarda hatta çoğu zaman çadırda konaklamak gibi geçirilen süreler boyunca bir kurtarıcı görevi görür protein barlar. Uzun tırmanışlar öncesi ve sonrasında dağda yanınızda herhangi bir besin götürmediyseniz size yardımcı olacak en büyük dostunuz protein bar olacaktır.

Protein Bar Kullanımı Nasıl Olmalı?

Protein bar kullanmadan önce başta da belirttiğimiz gibi vücudunuzun ihtiyacı olan değerleri belirlemeniz gerekmektedir. Bunları belirledikten sonra genel olarak protein bar antrenmandan 30 dakika önce ve antrenmandan 30 dakika sonra yenilebilir. Protein barlar yalnızca vücut geliştirme sporu için değil diğer efor gerektiren sporlar için de son derece kullanışlı alternatif bir yiyecektir. Antrenman mantığından yola çıkarak diğer günlük işlerinizde de bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca dağcılık gibi sporlarda faaliyete başlamadan yine 30 dakika önce kullanacağınız protein bar faaliyet esnasında size oldukça enerji sağlayacaktır.

Bcaa

BCAA, inek sütünden elde edilen peynirden geriye kalan peynirin altındaki suyun içerisinde bulunur. Vücuttaki hücre süreçlerini yürütebilmek ve sağlıklı kalabilmek amacıyla kullanılan proteinin temel yapı taşı amino asitlerdir. Amino asitler genelde protein kaynaklarının tüketilmesiyle alınabilir fakat BCAA, peynir altı suyundan yapılmış protein tozlarıyla veya çeşitli takviyelerle alınabilir.
Kaslarda metabolize olmaları nedeniyle BCAA’ların, anabolik etkileri vardır. Yani protein parçalanmasını azaltabilir ya da protein sentez oranının yükselmesini sağlar. BCAA kullanımından sonra çoğu atletin egzersiz sonrası kas ağrılarında ciddi oranda azalmalar olmuştur. Ayrıca BCAA kullanımında, idman kaynaklı protein hasarının hızlı bir şekilde iyileşmesi de çok önemlidir ki bu da hızı ve gücü tekrar kazanmak anlamına gelir. Bu hızlı iyileşme sporcuların hedefe daha hızlı ulaşmasını sağlar. İdman öncesi BCAA takviyesi almak.. yorgunluğun ertelenmesini sağlıyor.

BCAA Faydaları

Kas kütlesi, protein sentez oranı ve protein parçalanma oranının farkından oluşur. Eğer bu iki oran birbirine eşit ise, kas kütlesi alınmaz ya da kaybedilmez. Protein sentez oranı parçalanma oranından yüksek ise kas yaparsınız fakat protein sentez oranı, protein parçalanma oranından düşük ise kas kaybı yaşarsınız. Protein sentez oranını arttıran BCAA’lar, aynı zamanda hücrelerin protein sentezi kapasitesinin de yükselmesini sağlar. BCAA, bunlara ek olarak, protein parçalanma yolundaki bileşiklerin aktivitelerini azaltarak ve protein parçalanması ile ilgili birçok kompleksin ifadelerini azaltarak, protein parçalanma oranını da azaltır.

BCAA Hakkında Yapılan Araştırmalar


BCAA ile ilgili çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalardan biri, 2006 yılında “Journal of Nutrition” da yayınlandı. Bu çalışmaya göre, BCCA’lar, kas iyileşmesinin hızlanmasını ve gecikmeli kas ağrılarının azalmasını sağlamıştır. Çalışmalardan bir diğeri ise, 2010 yılında yayınlanan “International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism” çalışmasıdır. Bu çalışmaya göre, BCAA takviyelerinin gecikmiş başlangıçlı kas ağrısını azalttığı gözlenmiştir. İdman öncesinde alınan BCAA dozu, kaslarınıza gerekli olan enerjiyi sağlar ve idman süresince yorgunluğu önler. Ek olarak, araştırmalara göre, BCAA kullanımının, yoğun antrenmanlar sonucunda oluşabilecek her türlü kas ağrısını minimuma indirdiği onaylanmıştır. BCAA, protein içeren tüm besinlerde bulunmasına rağmen, büyük ölçüde süt ürünleri ve kırmızı et içerisinde bulunur. BCAA’nın bulunduğu diğer besin kaynakları ise, peynir altı suyu proteini ve yumurta proteinidir.
BCCA takviyeleri 3 farklı şekilde piyasada mevcuttur. Bunlar;  kapsül olarak, tablet olarak ya da içeceklere karıştırılabilecek toz şeklinde bulunur. BCAA takviyeleri, kahvaltı ile birlikte 3-5 gram, antrenmandan önce 3-5 gram ve yatmadan önce 3-5 gram alınır. Antrenman öncesi peynir altı suyu protein karışımı tüketilirse, antrenmandan önce 3-5 gram BCAA alınmasına gerek yoktur.

hardlinehardlineprotein tozuprotein tozuamino asit, amino asitbcaabcaa,glutaminglutaminl-karnitinl-karnitinarjininarjininclaclawhey proteinwhey proteinizole proteinizole protein

Protein Tozu Kullanımı Nasıl Olmalı?

Son yıllarda başta ülkemiz olmak üzere tüm dünyada oldukça fazlasıyla tanınan ve tanınmaya devam eden vücut geliştirme sporu beraberinde bu alana ilgi duyan gençleri de getirdi. Bu spora merak salan gençler en kısa yoldan fit bir görünüme sahip olmanın yollarını ararken, kendilerini protein tozu kullanımı hakkındaki soruların içerisinde buluyorlar bir zaman sonra. Herkes bu süreç içerisinden geçtiği için protein tozu hakkında sorulan sorular bir hayli fazla. Bizde kafalardaki bu soruların yanıtlarını bir nebzede olsa gidermek için bir bilgilendirme yapacağız.
Vücut geliştirmede temel olan besin proteindir. Nedenini sizde tahmin ediyorsunuz ki kas oluşumunda en büyük rolü oynar. Protein tozu kullanımı artısı ise bize bu kas oluşumlarında edinmemiz gereken proteini daha pratik ve hızlı bir yol ile sunmasıdır. Yani örnek verecek olursak; sporcunun bir öğünde.. 50 gram protein alması gerektiğini varsayar isek, bu 6,7 adet yumurta anlamına gelir. Bu yumurtaların hazırlanmasında harcayacağımız para, zaman ve uğraşı düşünmemek adına sporcular protein tozu ile bu işlemi hiç çaba sarf etmeden hallederler. Size 200 gram etin ya da bahsettiğimiz gibi 6,7 adet yumurtanın vereceği ihtiyacınız olan proteini, bir bardak süt ve toz karışımı ile çok kısa bir süre içerisinde karşılayabilirsiniz. Elbette protein tozu kullanımı spor hayatınızı kolaylaştırması demek, ondan başka bir gıda tüketmeyeceğiniz anlamına gelmiyor. Öncelikle sağlık ve düzenli beslenmelisiniz, ardından protein tozlarına başvurmalısınız. Protein tozları asla tek başlarına besin ihtiyacınızı karşılayamazlar. Bunu unutmamakta fayda var. Tam olarak etkisini görmek istiyor iseniz, gün içinde uygulamakta olduğunuz bir beslenme programınızın olması şart.

Protein Tozu Kullanımı Zararlı mı?

Protein tozu kullanımı hakkında oldukça fazla soru olması ile birlikte sağlıksız olduğu yönünde de konuşan insanlar bir hayli fazla. Bunun yanlış olduğunu emin bir şekilde söyleyebiliyoruz. Sanılanın aksine bir zararı bulunmamaktadır. (Elbette yukarıda bahsettiğimiz hususları unutmayarak.)
Örnek vererek bu durumu açıklayacak olursak; protein tozları birçok hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır. Yazının başlangıcında da bahsettiğimiz üzere, protein tozu kullanımı, ihtiyacınız olan besini size pratik bir şekilde sağlamanıza yarar. Doktor kontrolünde de birçok hasta ihtiyacı olan besinleri, bünyelerini güçlendirmek adına çoğu zaman kullanırlar. “Doktor kontrolünde” ibaresine dikkat edelim. Asla bir hastalığınız var ise yahut bir hasta yakınınız var ise doktorunuza danışmadan bilinçsiz olarak bu protein tozlarını kullanmayınız. Vücut geliştirme sporuna ülkemizde daha çok erkekler tarafından ilgi gösterildiği aşikâr. Fakat erkeklerin yanı sıra birçok bayanın da ilgilendiği inkâr edilemez düzeyde. Bu ilgi beraberinde kadınların da kafalarında sorular oluşturuyor. Yukarıda tüm belirttiklerimiz aynı zamanda kadınlar içinde geçerlidir. Bunun yanında kadınların protein tozu kullanmasında hiçbir sakınca yoktur.

Protein Tozu Kullanımı ve Miktarı

Protein tozu kullanımı her ne kadar oldukça yardımcı ve yararlı bir destekleyici olsa da, doğru kullanılmadığı takdirde tam olarak verim almanız mümkün olamaz. Kas oluşumunda en etkili sonuçları almanız için kısaca tüyolar verelim. Düzenli ve sağlıklı bir beslenme düzeninin yanında elbette bir uyku düzeninizin de olması şart. Düzensiz bir uyku düzeni ile asla olumlu sonuçlar elde edemezsiniz. Spora başlamadan, yarım ve bir saat öncesinde kullanacağınız protein tozu, normal kullanacağınız zaman dilimi içerisinde alacağınız etkinin daha fazlasını almanıza yardımcı olacaktır ve spor esnasında daha yüksek performans göstermenizi sağlayacaktır. Protein tozu kullanımı hakkında son olarak şunu söyleyebiliriz; spora başlamadan önce aldığınız ölçeğin ve bir de hemen sporun sonunda aldığınızın oldukça yararını göreceksiniz.